Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς

  • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ
    ΔΙΔΑΚΤΡΑ: 3600
    ΔΙΔΑΚΤΡΑ:
    ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ: Ανενεργή
    ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ: Ανενεργή
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
    ΠΟΛΗ:
    ΣΠΟΥΔΕΣ: Full time/Part-time
    bookmark
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
    • Αντικείμενο – Σκοπός

      Το ΜΠΣ έχει ως αντικείμενο τη μεταπτυχιακού επιπέδου εξειδίκευση εκπαιδευτικών σε ζητήματα γλωσσολογικής ανάλυσης της ελληνικής γλώσσας και εφαρμογών της στην εκπαίδευση, υπό το πρίσμα των πιο σύγχρονων τάσεων και εξελίξεων στη γλωσσική επιστήμη. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α’θμιας και Β’θμιας που ήδη υπηρετούν στη σχολική εκπαίδευση αλλά και σε αποφοίτους ΑΕΙ που προτίθενται να αναζητήσουν εργασία ως εκπαιδευτικοί της ελληνικής (ως μητρικής ή/και ως ξένης γλώσσας) και ενδιαφέρονται να επικαιροποιήσουν τις γλωσσολογικές τους γνώσεις, γνωρίζοντας έτσι τις πιο πρόσφατες επιστημονικές εξελίξεις στο γνωστικό αντικείμενο της γλωσσολογικής ανάλυσης και των εφαρμογών της στο σχολικό περιβάλλον και πώς αυτές μπορούν να αναβαθμίζουν το ρόλο και τη διδακτική τους πράξη ως εκπαιδευτικών.

      Οι γνώσεις, οι δεξιότητες και η εμπειρία που αναμένεται να αποκτήσουν οι απόφοιτοι του προτεινόμενου ΜΠΣ θα τους επιτρέψουν να αναθεωρήσουν και να επικαιροποίησουν τις απόψεις τους για τη φύση της ελληνικής γλώσσας, την ιστορία της, τη σχέση της με προηγούμενες μορφές της, το σχολικό και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, τη φύση της γλωσσικής εκπαίδευσης κ.ο.κ.

      Μαθησιακά Αποτελέσματα:

      Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του ΜΠΣ ΑΔΕ, οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να:

      • Ακολουθούν τις αρχές της ακαδημαϊκής γραφής και δεοντολογίας, και να επιλέγουν τα κατάλληλα ποιοτικά και ποσοτικά μεθοδολογικά εργαλεία για τη συλλογή, ανάλυση, επεξεργασία και παρουσίαση των δεδομένων (γλωσσικών και μη).
      • Χειρίζονται με άνεση τις έννοιες που αφορούν την περιγραφή της γλώσσας, με σύγχρονους γλωσσολογικούς όρους.
      • Γνωρίζουν τη σχέση μεταξύ της Νέας και της Αρχαίας Ελληνικής, στο πλαίσιο της έννοιας της γλωσσικής αλλαγής και εξέλιξης.
      • Προσεγγίζουν τη γλωσσική εκπαίδευση υπό το πρίσμα της κριτικής ανάλυσης λόγου και του κριτικού γραμματισμού.
      • Αντιλαμβάνονται την έννοια της γλωσσικής ποικιλίας και την επίδρασή της στη γλωσσική εκπαίδευση.
      • Αναγνωρίζουν την έννοια της πολυγλωσσίας και το πώς αυτή μπορεί να επηρεάζει και να διαμορφώνει τη γλωσσική εκπαίδευση στο σχολικό περιβάλλον.

      Πιστωτικές Μονάδες ECTS Προγράμματος Σπουδών: 120 (30 ECTS ανά εξάμηνο)

      Ελάχιστη διάρκεια φοίτησης: δύο (2) ακαδημαϊκά έτη ή τέσσερα (4) εξάμηνα

      Ταξινόμηση σύμφωνα με τον κώδικα ISCED-2011 της Unesco:

      – με βάση το επίπεδο σπουδών: 7

      Ταξινόμηση σύμφωνα με τον κώδικα ISCED-2013 της Unesco:

      – με βάση τον τομέα εκπαίδευσης: 0232 – Literature and Linguistics

      Χαρακτηρισμός ΠΜΣ: ΜΑ (Master of Arts)


      Ακαδημαϊκό Έτος 2019-2020

      Προσφερόμενες θέσεις για το εαρινό εξάμηνο: 300

      Γίνονται δεκτοί: Πτυχιούχοι Φιλοσοφικού Τμήματος Φιλοσοφικής Σχολής ή Φιλολογίας ή Ελληνικής Φιλολογίας ή Ιστορίας και Αρχαιολογίας ή Ιστορίας και Εθνολογίας ή Ιστορίας – Αρχαιολογίας − Κοινωνικής Ανθρωπολογίας (με κατευθύνσεις Ιστορίας ή Αρχαιολογίας) ή Ιστορίας ή Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ή Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής ή Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών ή Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης της ημεδαπής, ή απόφοιτοι άλλων τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ που εμφανίζουν συνάφεια με το αντικείμενο και τους σκοπούς του Π.Μ.Σ. της ημεδαπής ή αναγνωρισμένων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής* (σύμφωνα με το άρθρο 34 του Ν. 4485/2017).

      Για την επιτυχή παρακολούθηση των θεματικών ενοτήτων του Π.Μ.Σ. είναι χρήσιμη η γνώση της αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο τουλάχιστον Β2.

      *Σημείωση 1: Στην κατηγορία αυτή συμπεριλαμβάνονται οι απόφοιτοι Θεολογικών Σχολών.

      Σημείωση 2:

      Όπου στα προηγούμενα γίνεται αναφορά σε:

      α. Πτυχιούχους Τμημάτων Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι., εννοούνται οι πτυχιούχοι τμημάτων ελληνικών Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. ή οι  έχοντες ισότιμους και αντίστοιχους τίτλους της αλλοδαπής αναγνωρισμένους από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ή το Ι.Τ.Ε. αντίστοιχα ή οι κάτοχοι πρώτου κύκλου σπουδών των ως άνω τμημάτων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής*.

      β. Πτυχιούχους Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι., εννοούνται οι πτυχιούχοι ελληνικών Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι., οι έχοντες ισότιμους τίτλους της αλλοδαπής αναγνωρισμένους από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ή το Ι.Τ.Ε. αντίστοιχα ή οι κάτοχοι πρώτου κύκλου σπουδών ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής*.

      Με τον όρο δε Πανεπιστήμια εννοούμε Πανεπιστημιακές Σχολές, Πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.

      *Επισήμανση: Σύμφωνα με την παρ. 7, αρ. 34 του ν. 4485/2017 «Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών δεν απονέμεται σε φοιτητή του οποίου ο τίτλος σπουδών πρώτου κύκλου από ίδρυμα της αλλοδαπής δεν έχει αναγνωριστεί από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων  (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), σύμφωνα με το ν.3328/2005 (Α’80)».

      Η υποβολή των αιτήσεων θα γίνει αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου.

      Η έναρξη υποβολής των αιτήσεων ξεκινάει από τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019 και ώρα 12:00.

      Το σύστημα υποβολής αιτήσεων θα παραμείνει ανοικτό μέχρι τη συμπλήρωση του αριθμού των προσφερόμενων θέσεων και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 16ης Ιανουαρίου  2020 και ώρα 12:00. 

    • 1ο Εξάμηνο

      ΑΔΕ50 Ακαδημαϊκές και ερευνητικές δεξιότητες στη γλωσσολογία (Υ1, 10)

      ΑΔΕ51 Γενικές αρχές της σύγχρονης γλωσσολογίας για εκπαιδευτικούς (Υ, 10)

      ΑΔΕ52 Η σχέση της Αρχαίας με τη Νέα Ελληνική και η διδασκαλία της γλώσσας στο σχολείο (Υ, 10)

      2ο Εξάμηνο

      ΑΔΕ60 Περιγραφική προσέγγιση της γραμματικής της νέας ελληνικής για εκπαιδευτικούς (Υ,10)

      ΑΔΕ61 Ζητήματα κοινωνιογλωσσολογίας για εκπαιδευτικούς (Υ,10)

      ΑΔΕ62 Διάλεκτοι και γλωσσική εκπαίδευση (Υ,10)

      3ο Εξάμηνο

      ΑΔΕ70 Πολυγλωσσία και γλωσσική εκπαίδευση (Υ,15)

      ΑΔΕ71 Κριτικός γραμματισμός και αναλυτικά προγράμματα (Υ, 15 ects).

      4ο Εξάμηνο

      ΑΔΕΔΕ Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Υ, 30)

      1. Υ = Υποχρεωτική

      Οδηγίες Δήλωσης ΘΕ

      Μπορείτε να επιλέγετε από μία (1) έως τρεις (3) ΘΕ (με τον περιορισμό των 30 ECTS ανά εξάμηνο).

      Η επιλογή των Θ.Ε. γίνεται με τη σειρά που ακολουθεί η διάρθρωση. Για παράδειγμα, στο α’ εξάμηνο, αν επιλέξετε μία (1) ΘΕ πρέπει να επιλέξετε την ΑΔΕ50. Αν επιλέξετε δύο (2) ΘΕ πρέπει να επιλέξετε και την ΑΔΕ51. Εάν επιθυμείτε τρεις (3) ΘΕ μπορείτε να επιλέξετε και την ΑΔΕ52.

      Στη συνέχεια πρέπει να επιλέξετε κατά σειρά προτεραιότητας τις ΘΕ των επόμενων εξαμήνων εφόσον έχετε ολοκληρώσει όλες τις ΘΕ του προηγούμενου εξαμήνου ή επιλέγετε ταυτόχρονα όσες σας έχουν απομείνει (από το προηγούμενο εξάμηνο).

      Η εκπόνηση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας γίνεται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των ΘΕ του προγράμματος.

      Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης είναι υποχρεωτική η επιτυχής ολοκλήρωση και των οκτώ (8) Θεματικών Ενοτήτων, καθώς επίσης και η επιτυχής ολοκλήρωση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας.

    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

      One thought on “Σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία για εκπαιδευτικούς

      1. Do you mind if I quote a couple of your articles as long asI provide credit and sources back to your website?My blog site is in the very same niche as yours and my users would certainly benefit from some of the information you present here.Please let me know if this okay with you. Thanks!

      Αφήστε μια απάντηση

      Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

      ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
      ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
      ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
      ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
      ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
      ΆΡΘΡΑ
      Share on Facebook Tweet Pin it Share on LinkedIn Send email