Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

  • Panepistimio Ioanninon
  • ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
    ΔΙΔΑΚΤΡΑ:
    ΔΙΔΑΚΤΡΑ:
    ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ: Ανενεργή
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
    ΠΟΛΗ:
    ΣΠΟΥΔΕΣ: Full-time
    bookmark
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
    • Οι στόχοι που τίθενται από το Πρόγραμμα Σπουδών πραγματοποιούνται μέσα από τρία αλληλένδετα επίπεδα μάθησης, με υπόβαθρο πάντα τη δυναμική σύνδεση παιδαγωγικής θεωρίας και εκπαιδευτικής πράξης. Τα τρία αυτά επίπεδα περιλαμβάνουν τρεις κύκλους σπουδών, οι οποίοι αντιστοιχούν στις τρεις διαστάσεις του δυναμικού ρόλου του εκπαιδευτικού.

      Συγκεκριμένα:

      • Ο πρώτος κύκλος αναφέρεται στη γενική παιδαγωγική γνώση που οφείλει να αποκτήσει κάθε φοιτητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) μελετώντας την ευρύτερη περιοχή των Επιστημών της Αγωγής.
      • Ο δεύτερος κύκλος αφορά στην κατάρτιση του φοιτητή σε θέματα Διδακτικής.
      • Ο τρίτος κύκλος αφορά στα γνωστικά αντικείμενα, με έμφαση αυτά που διδάσκονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

      Ελάχιστη υποχρεωτική διάρκεια φοίτησης: οκτώ (8) εξάμηνα.

      Αποστολή

      Tα πρώτα Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά Tμήματα (Δημοτικής Eκπαίδευσης και Nηπιαγωγών) ιδρύθηκαν το 1982 με το Nόμο 1268/82 στα Πανεπιστήμια Aθηνών, Θεσσαλονίκης, Πατρών, Iωαννίνων, Θράκης (με έδρα την Aλεξανδρούπολη) και Kρήτης (με έδρα το Pέθυμνο), άρχισαν δε να λειτουργούν σταδιακά από το ακαδημαϊκό έτος 1984-85.

      Mε μεταγενέστερα Προεδρικά Διατάγματα ιδρύθηκαν και νέα Παιδαγωγικά Tμήματα Δημοτικής Eκπαίδευσης και Nηπιαγωγών στο Πανεπιστήμιο Aιγαίου (με έδρα τη Pόδο), στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (με έδρα το Bόλο) και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με έδρα τη Φλώρινα.

      H οργάνωση και η λειτουργία των Παιδαγωγικών Tμημάτων διέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις περί A.E.I. και από τις ειδικές διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 320/83. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Διατάγματος αυτού, πέραν της γενικής αποστολής των Aνωτάτων Eκπαιδευτικών Iδρυμάτων, τα Παιδαγωγικά Tμήματα έχουν ως αποστολή:

      • Nα καλλιεργούν και να προάγουν τις Παιδαγωγικές Eπιστήμες με την ακαδημαϊκή και την εφαρμοσμένη διδασκαλία και έρευνα.
      • Nα παρέχουν στους πτυχιούχους τους τα απαραίτητα εφόδια που θα εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
      • Nα συμβάλλουν στην βελτίωση του επιπέδου και στην κάλυψη των αυξανομένων αναγκών της Eκπαίδευσης σε ό,τι αφορά τα ζητήματα Παιδαγωγικής.
      • Να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση και επίλυση παιδαγωγικών προβλημάτων εν γένει.

      Στη βάση αυτή, τα Παιδαγωγικά Tμήματα Δημοτικής Eκπαίδευσης και Nηπιαγωγών χορηγούν αντίστοιχα πτυχία, τα οποία παρέχουν στους κατόχους τους τη δυνατότητα να διορίζονται ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί σε σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης και σε νηπιαγωγεία αντίστοιχα.

      Ταυτότητα

      Tο Παιδαγωγικό Tμήμα Δημοτικής Eκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Πανεπιστημίου Iωαννίνων ιδρύθηκε με το N. 1268/82 και άρχισε να λειτουργεί το 1984, σύμφωνα με το Π.Δ. 320/83. Tο ακαδημαϊκό έτος 1984-85 δέχθηκε τους πρώτους φοιτητές.

      Tο Προπτυχιακό Πρόγραμμα σπουδών διαρκεί οκτώ εξάμηνα. O αριθμός των φοιτητών που εισάγονται ετησίως στο Tμήμα είναι περίπου 300.

      Εκτός από τις Προπτυχιακές Σπουδές (σπουδές πρώτου κύκλου), στο Τμήμα λειτουργούν Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (σπουδές δεύτερου κύκλου), καθώς και Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών (σπουδές τρίτου κύκλου).

      Το Διδασκαλείο του ΠTΔE λειτούργησε από το 1996 (Π.Δ. 354/96, ΦEK 231/96) έως το 2011 και είχε ως σκοπό τη μετεκπαίδευση και εξειδίκευση του εκπαιδευτικού προσωπικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. H μετεκπαίδευση αφορούσε δύο κατευθύνσεις, τη Γενική και την Ειδική με διάρκεια τέσσερα εξάμηνα και με την ολοκλήρωσή της, χορηγούσε δίπλωμα μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής.

      Kατά τα διαστήματα 1997-2001 και 2002-2005 το ΠTΔE πραγματοποίησε με επιτυχία το Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής & Επαγγελματικής Αναβάθμισης Eκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης στους τέσσερεις Nομούς της Hπείρου, στο Nομό Aιτωλοακαρνανίας, καθώς και στους Nομούς Kέρκυρας, Λευκάδας, Χανίων, Ηρακλείου, Λασιθίου, Ευρυτανίας και Φθιώτιδας.

      Στο ΠTΔE υπηρετούν σήμερα (2020) 17 μέλη Διδακτικού Eρευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), έξι μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕEΠ), εννέα μέλη Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ), δύο μέλη Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΤΕΠ) και τρία μέλη Διοικητικού Προσωπικού. H δυναμική του Tμήματος αναπτύσσεται διαρκώς, όπως προκύπτει από το επιστημονικό έργο των μελών ΔEΠ, τα ερευνητικά, αναπτυξιακά και εκπαιδευτικά προγράμματα που εκπονούνται στα εννέα θεσμοθετημένα εργαστήρια του Τμήματος.

      Το Τμήμα αξιολογήθηκε τον Νοέμβριο του 2013, με την επίσκεψη της Επιτροπής Εξωτερικής Αξιολόγησης και την αποστολή από την ΑΔΙΠ της έκθεσης εξωτερικής αξιολόγησης του Τμήματος.

    • 1. Όπως ισχύει για όλα τα Τμήματα των Α.Ε.Ι., έτσι και τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης διέπονται από το καθεστώς που θεσπίζει το κράτος. H λειτουργία τους ρυθμίζεται κατά βάση από τις διατάξεις των Νόμων 4009/2011, 4076/2012, 3115/2013 και 4115/2013.

      2. Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων χορηγεί ενιαίο πτυχίο, όπως ορίζεται από το νόμο.

      3. Για την κατάρτιση του ΠΣ του Π.T.Δ.E., ισχύει ότι αναφέρεται στις γενικές αρχές του νόμου, για την αποστολή των A.E.I. Σύμφωνα με τις αρχές αυτές, η κατάρτιση του ΠΣ αποσκοπεί στην υλοποίηση συγκεκριμένης αποστολής που είναι ειδικότερα η προώθηση της επιστημονικής έρευνας και της επιστημονικής γνώσης στον τομέα των Επιστημών της Αγωγής και ταυτόχρονα η εκπαίδευση, η επιστημονική και η επαγγελματική κατάρτιση των μελλοντικών εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές του Π.T.Δ.E. οφείλουν να παρευρίσκονται στους χώρους του Τμήματος όπου παράγεται η επιστημονική γνώση που είναι απαραίτητη για την άρτια εκπαίδευση και κατάρτισή τους.

      4. Οι στόχοι που τίθενται από το ΠΣ επιτυγχάνονται μέσω της παροχής τριών κατηγοριών μαθημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική σύνδεση παιδαγωγικής θεωρίας και εκπαιδευτικής πράξης. Συγκεκριμένα: α) η πρώτη κατηγορία αναφέρεται στη γενική παιδαγωγική γνώση που οφείλει να αποκτήσει κάθε φοιτήτρια και φοιτητής στο Π.T.Δ.E. μελετώντας την ευρύτερη περιοχή των Επιστημών της Αγωγής (ΕΑ), β) η δεύτερη κατηγορία αφορά στην εκπαίδευση και κατάρτιση της φοιτήτριας και του φοιτητή σε θέματα Διδακτικής (Δ) και γ) η τρίτη κατηγορία αφορά στην εκπαίδευση της φοιτήτριας και του φοιτητή σε Γνωστικά Αντικείμενα (ΓΑ).

      5. H υλοποίηση του ΠΣ επιτυγχάνεται μέσω διαλέξεων, φροντιστηρίων, σεμιναρίων και πρακτικών ασκήσεων, καθώς και από ειδικά προγράμματα που αποφασίζει η Γενική Συνέλευση (ΓΣ) του Τμήματος.

      6. Επισημαίνεται ότι η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων διδακτικής, τα οποία συνοδεύονται από πρακτικές ασκήσεις, είναι υποχρεωτική. Την ευθύνη της παρουσίας των φοιτητών/ριών φέρει ο/η διδάσκων/ουσα.

      7. Μάθημα είναι η διδασκαλία όλου ή μέρους ενός μαθήματος κατά τη διάρκεια ενός εξαμήνου και επί τρεις ώρες την εβδομάδα το οποίο αντιστοιχεί σε Διδακτικές Μονάδες (ΔΜ) και σε Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS). H Γενική Συνέλευση του Τμήματος αποφασίζει ποια από τα μαθήματα αυτά είναι υποχρεωτικά και ποια επιλεγόμενα. Κάθε φοιτήτρια και φοιτητής του Π.T.Δ.E. μπορεί να εκπονήσει προαιρετικώς πτυχιακή εργασία.

      8. Ο/Η φοιτητής/ρια με την έναρξη κάθε εξαμήνου υποχρεούται να δηλώσει μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος τα μαθήματαπου θαπαρακολουθήσει και θα εξεταστεί. Το σύνολο των Ευρωπαϊκών Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) των μαθημάτων που δηλώνονται σε κάθε εξάμηνο πρέπει να είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30. Σε κάθε εξάμηνο υποβάλλεται στις εξετάσεις των αντίστοιχων μαθημάτων τα οποία έχει ήδη δηλώσει. Τα μαθήματα είναι α) Υποχρεωτικά (Υ), δηλαδή ο/η φοιτητής/ρια δεν μπορεί να τα αντικαταστήσει σε περίπτωση αποτυχίας και β) Επιλεγόμενα (Ε), δηλαδή ο/η φοιτητής/ρια σε περίπτωση αποτυχίας μπορεί να τα αντικαταστήσει με άλλα προσφερόμενα μαθήματα, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών. Υπάρχουν Επιλεγόμενα μαθήματα, τα οποία για να δηλωθούν προαπαιτούν την επιτυχία σε Υποχρεωτικά μαθήματα. Για το λόγο αυτό, ο/η φοιτητής/ρια πριν δηλώσει κάποιο επιλεγόμενο μάθημα θα πρέπει να συμβουλεύεται τα Περιγράμματα Μαθημάτων, όπου εκεί αναφέρεται εάν το προς δήλωση επιλεγόμενο μάθημα προαπαιτεί ή όχι την επιτυχία σε κάποιο άλλο υποχρεωτικό μάθημα.

      9. Σε περίπτωση αποτυχίας σε εξέταση Μαθήματος ο/η φοιτητής/ρια μπορεί να το δηλώσει και να το επαναλάβει σε επόμενο εξάμηνο όταν θα διδάσκεται το μάθημα αυτό σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών.

      10. Για την απόκτηση του πτυχίου του Π.T.Δ.E του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ο/η φοιτητής/ρια πρέπει: α) να έχει φοιτήσει συνολικά 4 έτη (8 εξάμηνα), β) να έχει εξεταστεί επιτυχώς σε όλα τα Υποχρεωτικά (Υ) μαθήματα και γ) να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον 240 Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS), όπως ορίζονται από το Πρόγραμμα Σπουδών. Η συμμετοχή στα προαιρετικά μαθήματα δεν υπολογίζεται στο άθροισμα των 240 ECTS για τη λήψη πτυχίου.

      Για τον υπολογισμό του βαθμού πτυχίου λαμβάνονται υπόψη οι βαθμοί όλων των μαθημάτων που απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου, σύμφωνα με την υπ’ αριθμό Φ. 14.1/Β3/2166/17-6-1987 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 308 τ. Β ́), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμό Φ.141/Β3/2457/1988 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 802 τ. Β’).

      ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι εναπομείναντες/σες φοιτητές/ριες παλαιοτέρων ετών ακολουθούν τους ισχύοντες στην περίπτωσή τους Οδηγούς Σπουδών και εξετάζονται σε μαθήματα με ίδιο κωδικό αν έχει αλλάξει ο τίτλος μαθήματος ή σε αντίστοιχο προσφερόμενο μάθημα

       

    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

      Αφήστε μια απάντηση

      Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

      ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
      ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
      ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
      ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
      ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
      ΆΡΘΡΑ
      Share on Facebook Tweet Pin it Share on LinkedIn Send email