Επιστήμες Αγωγής: Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση

  • Panepistimio Leykosias
  • ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ
    ΔΙΔΑΚΤΡΑ: Με δίδακτρα
    ΔΙΔΑΚΤΡΑ:
    ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ: Ανενεργή
    ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ: Ανενεργή
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
    ΠΟΛΗ:
    ΣΠΟΥΔΕΣ: Full-time
    bookmark
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
    • Περιγραφή Προγράμματος

      Σκοπός

      Ο σκοπός του προγράμματος είναι διπλός. Από τη μια, να βοηθήσει το φοιτητή να αποκτήσει βαθιά γνώση στον τομέα της εξειδίκευσής του μέσα από (α) την παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων σε προκεχωρημένο επίπεδο, (β) τη μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας, και (γ) την αλληλεπίδραση με τα Μέλη ΔΕΠ και τους υπόλοιπους φοιτητές. Από την άλλη, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, και (γ) τη συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια ερευνητικού περιεχομένου. Γενικά, ο συνολικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει το φοιτητή να γίνει σκεπτόμενο άτομο και επιστήμων παιδαγωγός.

      Στόχοι

      1. Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας και διοίκησης.
      2. Να αντιλαμβάνονται τη σχολική μονάδα ως ανοικτό σύστημα, το οποίο, από τη μια, βρίσκεται σε διαλεκτική σχέση με το ευρύτερο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί και, από την άλλη, ρυθμίζει ορθολογιστικά τη δράση του για αξιοποίηση των εισροών που δέχεται, για τη μεθόδευση των διαδικασιών που ακολουθεί και για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητάς του.
      3. Να αντιλαμβάνονται τη δυναμική της ομάδας και να αξιοποιούν το ανθρώπινο δυναμικό του σχολικού οργανισμού για τη μετατροπή του σε μανθάνουσα κοινότητα.
      4. Να ασκηθούν σε δεξιότητες οργάνωσης, διοίκησης και ηγεσίας όπως: επικοινωνία, λήψη αποφάσεων, προγραμματισμός, οργάνωση και προεδρία συνεδρίας, ανάπτυξη προσωπικού, αξιολόγηση προγραμμάτων και σχολικού έργου.
      5. Να εμβαθύνουν στη θεωρία και τη μεθόδευση εισαγωγής καινοτομιών στην εκπαίδευση, στην παρακολούθηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας, στην αξιολόγηση προσωπικού και στην αξιολόγηση προγραμμάτων και σχολικού έργου.
      6. Να μελετήσουν σε βάθος θεωρητικά θέματα της εκπαίδευσης, όπως αυτά προκύπτουν μέσα από τη φιλοσοφική, κοινωνιολογική και ψυχολογική θεώρησή της.
      7. Να αξιοποιούν τα αποτελέσματα ερευνών, αναφορικά με την άσκηση ρόλων στην εκπαίδευση και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ταυτόχρονα, να γίνουν ικανοί να προγραμματίζουν και να ολοκληρώνουν έρευνα δράσης για σκοπούς αυτοβελτίωσης.

      Προοπτικές Σταδιοδρομίας

      Οι πτυχιούχοι του προγράμματος έχουν τις παρακάτω επιλογές:

      1. Να επιδιώξουν διοικητική θέση σε επίπεδο σχολείου (π.χ. Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής) ή/και Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (π.χ. Επιθεωρητής).
      2. Να εργαστούν ως επιμορφωτές στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
      3. Να καταλάβουν ακαδημαϊκή θέση σε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

      Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

      Οι απόφοιτοι του Προγράμματος μπορούν να επιδιώξουν σπουδές διδακτορικού επιπέδου.

      Εισδοχή

      Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή πτυχίου (Bachelor’s Degree), από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή άλλο αναγνωρισμένο ισοδύναμο προσόν.

      Επαρκής Γνώση Αγγλικής Γλώσσας

      Οι φοιτητές πληρούν τις απαιτήσεις για την αγγλική γλώσσα, εάν η γλώσσα διδασκαλίας του πρώτου τους πτυχίου ήταν η αγγλική. Σε άλλη περίπτωση, θα πρέπει να προσκομίσουν πιστοποιητικό TOEFL με ελάχιστο βαθμό 550 paper-based ή 213 για εξέταση computer-based, ή Internet-based TOEFL (iBT) με βαθμολογία τουλάχιστον 79-80 ή GCSE “O” Level με ελάχιστο βαθμό “C” ή IELTS με βαθμολογία 6.5 ή επιτυχία στις κατατακτήριες εξετάσεις αγγλικής γλώσσας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, επίπεδο ENGL-100. Το Πανεπιστήμιο προσφέρει μαθήματα Αγγλικών όλων των επιπέδων, βοηθώντας τους φοιτητές να φτάσουν στο επίπεδο που απαιτείται για εισδοχή σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα.

      Μαθησιακά Αποτελέσματα

      1. Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της Κατεύθυνσης.
      2. Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της Κατεύθυνσης που επέλεξαν και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
      3. Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην Κατεύθυνση και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
      4. Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
      5. Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
      6. Να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους που σχετίζονται με την Κατεύθυνση με στόχο τη βελτίωση υφιστάμενων πρακτικών ή την εισαγωγή νέων διαδικασιών.
      7. Να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των πρακτικών που εφαρμόζονται στην Kατεύθυνση, π.χ. διοίκηση σχολείου, ποιοτική διδασκαλία, συνεκπαίδευση.
      8. Να εφαρμόζουν δεξιότητες που απέκτησαν για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων, π.χ. αξιολόγηση μαθητών/συστήματος/ προγραμμάτων, προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με εσωτερικά και εξωτερικά ακροατήρια, καθοδήγηση, επιμόρφωση και ανάπτυξη.
      9. Να αξιοποιούν το ανθρώπινο κεφάλαιο κατά την εισαγωγή καινοτομιών και την εισαγωγή νέων πρακτικών και διαδικασιών.
      10. Να ενεργούν ως φορείς αλλαγής και καινοτομίας και να στηρίζουν βελτιωτικές προσπάθειες.

       

    • ρέπει να συμπληρωθούν μαθήματα, σε ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων, τα οποία ανέρχονται σε 90 ECTS πιστωτικές μονάδες.

      Απαιτείται, επίσης, ελάχιστος σταθμικός μέσος όρος 2.0 στο σύνολο των σπουδών. Ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να ακολουθήσει ένα από δυο Σχήματα: Σχήμα Α και Σχήμα Β.

      Φοιτητής που επιλέγει το Σχήμα Α πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:

      • Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (18 ECTS)
      • Ένα μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (9 ECTS)
      • Τρία υποχρεωτικά (27 ECTS) και τρία επιλεγόμενα μαθήματα (27 ECTS) της Κατεύθυνσης (54 ECTS)
      • Τρία Σεμινάρια (9 ECTS)

      Φοιτητής που επιλέγει το Σχήμα Β πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:

      • Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (18 ECTS)
      • Ένα μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (9 ECTS)
      • Τρία υποχρεωτικά (27 ECTS) και ένα επιλεγόμενο μάθημα (9 ECTS) της Κατεύθυνσης (36 ECTS)
      • Μεταπτυχιακή Εργασία (18 ECTS)
      • Τρία Σεμινάρια (9 ECTS)

      Ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών

      Semester 1

      • Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 9 ECTS Credits
      • Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας 9 ECTS Credits
      • Έννοιες, Αρχές και Μοντέλα Εκπαιδευτικής Διοίκησης 9 ECTS Credits
      • Σεμινάριο Ι: Θεματικά Πεδία Κατεύθυνσης 3 ECTS Credits

      Semester 2

      • Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου 9 ECTS Credits
      • Εισαγωγή Καινοτομιών στην Εκπαίδευση 9 ECTS Credits
      • Σεμινάριο ΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων 3 ECTS Credits
      • Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση 9 ECTS Credits

      Semester 3

      • Εκπαιδευτική Διοίκηση και Τεχνολογία 9 ECTS Credits
      • Παρατήρηση και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας 9 ECTS Credits
      • Αυτοαξιολόγηση Σχολείου 9 ECTS Credits
      • Σεμινάριο ΙΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων 3 ECTS Credits

       

    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

      Αφήστε μια απάντηση

      Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

      ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
      ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
      ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
      ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
      ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
      ΆΡΘΡΑ
      Share on Facebook Tweet Pin it Share on LinkedIn Send email