Loading...

Πληροφορική, STEM και Ρομποτική στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

  • pada
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
    ΔΙΔΑΚΤΡΑ: 500
    ΔΙΔΑΚΤΡΑ:
    ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: 14/03/2020
    ΤΡΟΠΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Εξ' αποστάσεως και ασύγχρονα
    ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:
    ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ: Ανενεργή
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
    ΠΟΛΗ:
    bookmark
    Share
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣΔιδακτικές Ενότητες
    • Το πρόγραμμα με τίτλο: «Πληροφορική, STEM και Ρομποτική στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση», απευθύνεται σε αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θέλουν να επιμορφωθούν στο αντικείμενο της διδασκαλίας των νέων εκπαιδευτικών τεχνικών και τεχνολογιών στην Πληροφορική, το STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) και τη ρομποτική στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
      Στόχος του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των συμμετεχόντων στις εκπαιδευτικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία των εν λόγω αντικειμένων, καθώς και στα νέα εκπαιδευτικά αντικείμενα, η ανάγκη διδασκαλίας των οποίων σε επίπεδο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναδεικνύεται ως άμεσο αποτέλεσμα των αλλαγών που συμβαίνουν διαρκώς γύρω μας.

      Η χρονική διάρκεια του προγράμματος είναι επτά μήνες, με 300 ώρες διδασκαλίας και αποδίδει 20 ECTS.

      Ομάδα/Στόχος

      • Εν ενεργεία εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων της Πληροφορικής, των συνιστωσών του STEM (Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική) και της ρομποτικής.
      • Εκπαιδευτές συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης
      • Απόφοιτοι Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της ημεδαπής και αντίστοιχων σχολών της αλλοδαπής, οι οποίοι επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην Εκπαίδευση
      • Απόφοιτοι μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, οι οποίοι ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την Πληροφορική, την εκπαίδευση STEM και την Εκπαιδευτική Ρομποτική
      • Στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών, που επιδιώκουν την απόκτηση και αναβάθμιση γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικών με την εκπαίδευση στην Πληροφορική, το STEM και τη ρομποτική.

      Κόστος

      500€

      Εγγραφές έως 27 Μαρτίου

      Εκπτωτική πολιτική

      • Εφάπαξ εξόφληση έκπτωση 10% (450€)
      • Άνεργοι μεταπτυχιακοί φοιτητές, πολύτεκνοι και προσωπικό Πα.Δ.Α. έκπτωση 20% (400€)

      Δηλώστε Συμμετοχή

      1. Εισαγωγή στο Πρόγραμμα
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη και παρουσίαση του επιστημονικού πεδίου της πληροφορικής του STEM και της ρομποτικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

        • Σκιαγραφούν τα παρουσιαζόμενα πεδία.
        • Περιγράφουν το θεωρητικό πλαίσιο των πεδίων
        • Διερευνούν και αναλύουν το πεδίο
        • Συγκρίνουν εφαρμογές του πεδίου

         

      2. Διδασκαλία της Πληροφορικής, του STEM και της Ρομποτικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη της διδασκαλίας της Πληροφορικής, του STEM και της Ρομποτικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θα γίνει ανάλυση των εργαλείων και μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την προαναφερθείσα διδασκαλία και θα γίνει αναφορά στους αντίστοιχους πανελλήνιους διαγωνισμούς. Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

        • Περιγράφουν τα βασικά στοιχεία που χρειάζονται για αποτελεσματική διδασκαλία της Πληροφορικής, του STEM και της Ρομποτικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
        • Προσδιορίζουν τα συστατικά του θεωρητικού πλαισίου και να ορίζουν τις αρχές της προαναφερθείσας διδασκαλίας.
        • Εντοπίζουν, συλλέγουν και αξιοποιούν πληροφορίες για αντίστοιχους διαγωνισμούς.

         

      3. Σχεδιασμός Προγραμμάτων Εκπαίδευσης
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη της του σχεδιασμού προγραμμάτων εκπαίδευσης. Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

        • Σκιαγραφούν τα προγράμματα εκπαίδευσης.
        • Διερευνούν και να αναλύουν ανάγκες που προκύπτουν για τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς αλλά και ατομικές ανάγκες των εκπαιδευόμενων.
        • Περιγράφουν τα διαφορετικά μοντέλα σχεδιασμού προγραμμάτων εκπαίδευσης.
      4. Εκπαιδευτικές Μέθοδοι, Τεχνικές και Μέσα στην εκπαίδευση
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η παρουσίαση και ανάλυση των εκπαιδευτικών μεθόδων, τεχνικών και μέσων στην εκπαίδευση. Επίσης περιγράφονται οι εκπαιδευτικές τεχνικές. Γίνονται προτάσεις για το συνδυασμό και την αλληλοϋποστήριξη των εκπαιδευτικών τεχνικών και παρουσιάζονται τα βασικότερα εποπτικά μέσα διδασκαλίας, η χρήση τους καθώς και οι προδιαγραφές οργάνωσης του πλαισίου της μάθησης σε δια ζώσης και ηλεκτρονικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης.Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

        • Ορίζουν την έννοια και το ρόλο των εκπαιδευτικών τεχνικών και μεθόδων και να προσδιορίζουν τις μεταξύ τους διαφορές.
        • Αναφέρουν τα είδη των εκπαιδευτικών τεχνικών και να τις κατηγοριοποιούν.
        • Επιλέγουν εποπτικά μέσα κατάλληλα για την εφαρμογή των επιλεγμένων εκπαιδευτικών τεχνικών
        • Οργανώνουν το περιβάλλον της μάθησης (δια ζώσης, ηλεκτρονικό και μικτό).

         

      5. Υλοποίηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη για τη διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών μαθησιακής αγωγιμότητας και επιτυχούς διεξαγωγής της μαθησιακής διαδικασίας. Εξετάζεται η διαδικασία διαπραγμάτευσης των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευόμενων και αναπτύσσονται τεχνικές διαχείρισης της δυναμικής, της επικοινωνίας και της εμψύχωσης της ομάδας των εκπαιδευόμενων ως βασικού συστατικού επίτευξης των μαθησιακών αποτελεσμάτων.Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

        • Περιγράφουν τις απαιτούμενες ενέργειες για την προετοιμασία πριν την έναρξη υλοποίησης του προγράμματος
        • Προσαρμόζουν το εκπαιδευτικό σχέδιο στο πλαίσιο διαπραγμάτευσης των εκπαιδευτικών αναγκών
        • Υλοποιούν δράσεις ανάπτυξης θετικού κλίματος και ενίσχυσης της μάθησης

         

      6. Χρήση Καινοτόμων Εργαλείων και Ψηφιακών Τεχνολογιών
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη της χρήσης καινοτόμων εργαλείων και σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών στα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων. Στο πλαίσιο της ενότητας αναπτύσσεται η αναγκαιότητα και ο ρόλος των νέων ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση ενηλίκων. Μελετώνται οι βασικές αρχές χρήσης οπτικοακουστικού και ψηφιακού υλικού καθώς και η αξιοποίηση εργαλείων και περιβαλλόντων ηλεκτρονικής μάθησης, λογισμικών σύγχρονης επικοινωνίας, κινητών συσκευών, μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κ.λπ.Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

        • Αναφέρουν τη σημασία αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση ενηλίκων
        • Επιλέγουν τη χρήση κατάλληλου οπτικοακουστικού και πολυμεσικού υλικού με βάση τις απαιτήσεις των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τις εκπαιδευτικές ανάγκες
        • Αξιοποιούν τα εργαλεία και τα περιβάλλοντα ψηφιακής τεχνολογίας στα εκπαιδευτικά προγράμματα
        • Υλοποιούν εκπαιδευτικές τεχνικές μέσω των ψηφιακών τεχνολογιών

         

      7. Αξιολόγηση εκπαιδευομένωνΣκοπός αυτής της διδακτικής ενότητας είναι η έκθεση και συζήτηση των προβλημάτων τα οποία σχετίζονται με τη αξιολόγηση εκπαιδευομένων. Εστιάζουμε στην αξιολόγηση του ίδιου του εκπαιδευομένου ως μέλους της ομάδας μάθησης. Γίνεται αναφορά στη διάκριση μεταξύ αξιολόγησης και βαθμολόγησης καθώς και στα διακριτικά γνωρίσματα καθεμιάς. Προβάλλεται η αρχή των επιδόσεων και ασκείται κριτική στην άκρατη και άκριτη εφαρμογή της στην εκπαίδευση. Επιχειρείται η έκθεση των διαφόρων μορφών αξιολόγησης και η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων τους. Γίνεται αναφορά στην αυτοαξιολόγηση καθώς και στην ετεροαξιολόγηση, οι οποίες, τηρουμένων των απαιτούμενων προϋποθέσεων, μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά τόσο στη βελτίωση των επιδόσεων όσο και στον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού ρεπερτορίου τόσο των εκπαιδευομένων όσο και του εκπαιδευτή. Τέλος επιχειρείται η αναφορά στις αδυναμίες και στα σφάλματα του εκπαιδευτή κατά την αξιολόγηση καθώς και στα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά της αξιολόγησης.Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:
        • Διακρίνουν τις διάφορες μορφές αξιολόγησης εκπαιδευόμενων και να περιγράφουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους
        • Αξιοποιούν τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά της αξιολόγησης
        • Αξιοποιούν τα εργαλεία και τα περιβάλλοντα ψηφιακής τεχνολογίας στα εκπαιδευτικά προγράμματα
        • Επιλέγουν και εφαρμόζουν τις κατάλληλες τεχνικές αξιολόγησης του πλαισίου των εκπαιδευτικών προγραμμάτων

         

      8. Σχεδιασμός και Υλοποίηση Μικροδιδασκαλίας
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η άσκηση των εκπαιδευομένων στην παρατήρηση της διδασκαλίας. Η συνήθης εφαρμογή της είναι η παρατήρηση έμπειρων εκπαιδευτών, η οποία ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις είναι μια παθητική και καθοδηγούμενη άσκηση. Περαιτέρω σκοπός αυτής της διδακτικής ενότητας είναι να αναδείξει τη σημασία της Παρατήρησης στο πλαίσιο της μικροδιδασκαλίας, καθώς μπορεί να συμβάλλει στην αναθεώρηση πρακτικών και απόψεων για τη διδασκαλία. Επίσης σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι να περιγράψει μια προσομοιωτική εκπαιδευτική τεχνική, αυτή της μικροδιδασκαλίας, η οποία μπορεί να δημιουργήσει μια επιθυμητή ή να μεταβάλει μια ανεπιθύμητη μορφή διδακτικής συμπεριφοράς του εκπαιδευτή. Στο πλαίσιο της ενότητας αυτής γίνεται σχεδιασμός μιας μικροδιδασκαλίας από κάθε εκπαιδευόμενο και πραγματοποιείται ανατροφοδότηση από τον αρμόδιο εκπαιδευτή. Ακολουθεί υλοποίηση της μικροδιδασκαλίας η οποία πραγματοποιείται δια ζώσης. Οι εκπαιδευόμενοι εκτελούν τις μικροδιδασκαλίες τους στο Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Συστημάτων Ηλεκτρονικής Μάθησης του Πανεπιστημίου. Υπάρχει δυνατότητα και live streaming παρακολούθησης για τους εκπαιδευόμενους που δεν μπορούν να παραβρεθούν δια ζώσης.Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

        • Ορίζουν την έννοια της μικροδιδασκαλίας και να περιγράφουν τις βασικές αρχές της
        • Σχεδιάζουν τα στάδια της μικροδιδασκαλίας
        • Εκτελούν μικροδιδασκαλίες
        • Ετεροπαρατηρούν και σχολιάζουν κριτικά άλλες μικροδιδασκαλίες

         

      9. Αλγοριθμική και Προγραμματισμός
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων στο πεδίο της αλγοριθμικής και του προγραμματισμού. Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει στη γλώσσα προγραμματισμού Python και σε περιβάλλοντα Arduino και Raspberry.Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

        • Περιγράφουν τα περιβάλλοντα προγραμματισμού.
        • Γράφουν προγράμματα.
        • Επιλύουν προβλήματα με αλγοριθμικό τρόπο.

         

      10. STEM και Ρομποτική
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη του Πεδίου STEM και Ρομποτική. Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει ανάλυση του επιστημονικού πεδίου της Ρομποτικής και STEM/STEAM/STREAM. Θα γίνει μελέτη των εκπαιδευτικών εργαλείων της ρομποτικής και των αυτοματισμών καθώς επίσης και της αισθητηριακής πληροφορίας.Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

        • Αναλύουν το πεδίο της Ρομποτικής.
        • Αναλύουν τα πεδία STEM/STEAM/STREAM.
        • Περιγράφουν αναπτυξιακές πλατφόρμες και πλατφόρμες ανοικτού κώδικα.
        • Δημιουργούν σενάρια χρήσης ρομποτικής.
        • Υλοποιούν σενάρια χρήσης ρομποτικής.

         

      11. Νέες τεχνολογίες και αντικείμενα στην εκπαίδευση
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη χρήσης νέων τεχνολογικών στον τομέα της εκπαίδευσης. Οι νέες τάσεις στην εκπαίδευση εμπεριέχουν νέα αντικείμενα όπως διαδίκτυο των πραγμάτων, μη επανδρωμένα οχήματα κ.λπ., και η συγκεκριμένη ενότητα θεραπεύει τις νέες αυτές τάσεις στην εκπαίδευση.Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να:

        • Περιγράφουν τις νέες τάσεις στην εκπαίδευση.
        • Σχεδιάζουν σενάρια χρήσης νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
        • Υλοποιούν σενάρια χρήσης νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.


        Κλείσιμο του Προγράμματος – Αξιολόγηση
        Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η παρουσίαση όλου του προγράμματος συνολικά και η επανάληψη βασικών εννοιών που παρουσιάστηκαν, καθώς και η τελική αξιολόγηση των εκπαιδευομένων.

        Μετά το πέρας της Διδακτικής Ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις έννοιες που παρουσιάστηκαν στο πρόγραμμα.

         

    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
    ΆΡΘΡΑ