Site icon Spoudase.gr

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, διανύοντας 33 χρόνια λειτουργίας από την ίδρυσή του, κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Κρήτης, ως Τμήμα Αριστείας  σύμφωνα με το πόρισμα της Εξωτερικής Αξιολόγησης, που διενεργήθηκε το Δεκέμβριο του 2013 από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ). Σύμφωνα, επίσης, με την αξιολόγηση της Διεθνούς Επιτροπής Εξωτερικής Αξιολόγησης της ΑΔΙΠ συγκαταλέγεται μεταξύ των πρώτων σε ποιότητα Παιδαγωγικών Tμημάτων της Χώρας και θεωρείται εφάμιλλο Τμημάτων του εξωτερικού, όσον αφορά την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την ερευνητική του δραστηριότητα.

Πρωταρχικός στόχος του Τμήματος είναι η εκπαίδευση επιστημόνων υψηλού επιπέδου, θεωρητικά εφοδιασμένων και πρακτικά καταρτισμένων, ικανών να ανταποκρίνονται  στις εκπαιδευτικές προκλήσεις, να συμμετέχουν και να ανταποκρίνονται στο κοινωνικό γίγνεσθαι μέσα από τα επιστημονικά τους εφόδια. Για την επίτευξη αυτού του στόχου το πρόγραμμα σπουδών διαμορφώνεται έτσι, ώστε να ανταποκρίνεται σε όλο το εύρος των σχετικών με την εκπαίδευση αντικειμένων και να επικαιροποιείται σύμφωνα με τις σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις.  Το Τμήμα αποβλέπει, επίσης, στην εξέλιξη των μελλοντικών επιστημόνων δίνοντας ευκαιρίες περαιτέρω ειδίκευσης μέσω μεταπτυχιακών και ερευνητικών προγραμμάτων. Επιδιώκεται, ακόμα, η σχέση με την εκπαιδευτική κοινότητα όχι μόνο μέσω της πρακτικής άσκησης των φοιτητών αλλά και μέσω της διάχυσης της γνώσης σε μάχιμους εκπαιδευτικούς και της υποστήριξης του έργου τους.

Υψηλού επιπέδου είναι και οι σπουδές και το ερευνητικό έργο των μελών ΔΕΠ του Τμήματος, το οποίο δημοσιεύεται σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και είναι διεθνώς αναγνωρισμένο. Παράλληλα, συνεργάζεται με πολλά ιδρύματα της ημεδαπής και του εξωτερικού με σκοπό την κινητικότητα φοιτητών και προσωπικού, συμμετέχει σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα, διεθνή συνέδρια και θερινά σχολεία.

Ακόμα και σήμερα που οι συνθήκες δυσχεραίνουν το έργο των Πανεπιστημίων, το προσωπικό του Τμήματος συνεχίζει ακατάβλητο τις προσπάθειές του, ώστε το Τμήμα να αποτελεί μια κοινότητα μάθησης με τη δική της ακαδημαϊκή και κοινωνική φυσιογνωμία που το καταξιώνει ως μέλος της Πανεπιστημιακής κοινότητας. Γι’ αυτό τους  ευχαριστώ όλους από καρδιάς. Ένα μεγάλο ευχαριστώ, ακόμα, στους χιλιάδες αποφοίτους που συνέβαλαν κι εκείνοι στην καταξίωση του Τμήματος και στην πορεία του προς την Αριστεία.

Τομείς του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης αποτελείται από τους παρακάτω Τομείς (ΦΕΚ 474/24-6-1994):

Τομέας Θεωρίας και Κοινωνιολογίας της Παιδείας ( Α΄ ΤΟΜΕΑΣ)

Αντικείμενο του Τομέα είναι το φαινόμενο της Παιδείας στην ιστορικοκοινωνική του εξέλιξη και όλες οι σύγχρονες θεωρητικές του διατάξεις, ιδίως δε:

Τομέας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και Μεθοδολογίας της Έρευνας (Β΄ ΤΟΜΕΑΣ)

Αντικείμενο του Τομέα είναι η διδασκαλία και έρευνα ψυχολογικών όψεων της αγωγής και της εκπαίδευσης ατόμων με τυπική (ομαλή) εξέλιξη και ανάπτυξη αλλά και ατόμων με ειδικές ανάγκες καθώς και η εισαγωγή των φοιτητών στις επιστημονικές μεθόδους έρευνας.

Ειδικότερα, σκοπός και αποστολή της κατεύθυνσης αυτής είναι η παροχή εξειδικευμένης εκπαίδευσης και κατάρτισης φοιτητών στις διαδικασίες τυπικής ανάπτυξης του παιδιού, της μάθησης και της διδασκαλίας καθώς και συναφών θεμάτων που επηρεάζουν την αλληλεπίδρασή των παραπάνω.

O B΄ τομέας προσφέρει μαθήματα και ευκαιρίες διερεύνησης θεμάτων τα οποία ανήκουν στις ακόλουθες γνωστικές περιοχές:

Τομέας Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Διδακτικής Μεθοδολογίας και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (Γ΄ ΤΟΜΕΑΣ)

Αντικείμενο του Τομέα είναι η έννοια των curricula με τις προεκτάσεις τους και τις σύγχρονες θεωρητικές και πρακτικές τους διαστάσεις στη διδακτική πράξη:

Τομέας Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Δ΄ ΤΟΜΕΑΣ)

Αντικείμενο του Τομέα είναι η διδασκαλία και έρευνα θεμάτων τα οποία ανήκουν στις ακόλουθες γνωστικές περιοχές:

Τομέας Θετικών Επιστημών (Ε΄ ΤΟΜΕΑΣ)

Αντικείμενο του Τομέα είναι η εκπαίδευση εκπαιδευτικών στις θετικές επιστήμες, η διδακτική των επιστημών, η πληροφορική και η εκπαίδευση, το περιβάλλον και η εκπαίδευση, οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση και, γενικότερα, η έρευνα και διδασκαλία στις θετικές επιστήμες με προσανατολισμό στη σύνδεση των θετικών επιστημών με την εκπαίδευση

Exit mobile version