Site icon Spoudase.gr

Επαγγέλματα του μέλλοντος: Πως η τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα στην Εργασία

Η άνοδος και η πρόοδος της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει τελείως τα δεδομένα του καθημερινού ανθρώπου. Ο τρόπος ζωής και επικοινωνίας έχει περάσει σε τελείως διαφορετικά επίπεδα, σε σχέση με το παρελθόν.

Πέραν του γεγονότος πως έχει αλλάξει ο τρόπος ζωής μας, η τεχνολογία και η πρόοδος που έχει γνωρίσει, άλλαξε πλήρως τα δεδομένα σε πολλούς κλάδους, με έναν εξ αυτών να είναι ο επαγγελματικός προσδιορισμός.

Πολλά από τα επαγγέλματα που ‘’γέννησε’’ η τεχνολογική πρόοδος, συνεχίζουν ακόμα από άτομα της παλαιότερης γενιάς, να μην αποτελούν ‘’κανονική δουλειά’’, μόνο που για κάποιος, όχι απλώς είναι ένας τρόπος να εξοικονομούν χρήματα, αλλά αποτελεί τη βασική, και καθόλου αμελητέα, πηγή εσόδων τους.

Πάμε λοιπόν να δούμε τρία διαφορετικά επαγγέλματα που έρχονται από το μέλλον, και εφαρμόζονται ήδη από πολλούς.

Social Media Manager:

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έγιναν αρκετά δημοφιλή στην Ελλάδα, περίπου στα τέλη της δεκαετίας του 2000, και αρχές της δεκαετίας του 2010. Στο ξεκίνημα τους, αλλά και στη πορεία τους στο χρόνο, θεωρήθηκαν ‘’παιχνίδι’’ από τους περισσότερους, ως δηλαδή μία ‘’χαλαρή’’ ενασχόληση που εξέφραζε κυρίως την νεολαία.

Πλέον, όσο ‘’περίεργο’’ κι αν ακούγεται, αποτελούν τη βάση και το προϊόν επαγγελματικής απασχόλησης για αρκετό κόσμο. Πέραν τούτου, βρισκόμαστε πολύ κοντά στο σημείο εκείνο κατά το οποίο θα δημιουργηθεί και πανεπιστημιακού χαρακτήρα σχολή, για όσους επιθυμούν να εξειδικεύονται στο τρόπο ανάπτυξης και διοίκησης τους.

Με λίγα λόγια δε περιγράφουμε τίποτα λιγότερο, και τίποτα περισσότερο, από το ‘’Social Media Marketing’’. Η μαζική συμμετοχή του κόσμου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γέννησε μία κοινότητα άπειρων συμμετεχόντων. Έτσι, όπως είναι φυσιολογικό, οι εταιρίες διέκριναν πως μπορούν να διαφημίζονται και να προωθούνται μέσω των σόσιαλ μίντια.

Για να το κάνουν αυτό με επιτυχία, χρειάζονται κάποιον που να γνωρίζει τις ανάγκες του μέσου χρήστη, τον τρόπο πειθούς του, όπως επίσης και τα απαραίτητα trends της εποχής. Αυτός είναι ο ρόλος του Social Media Manager.

YouTubers:

Κατά το ξεκίνημα του, το YouTube δεν θεωρήθηκε τίποτα άλλο πέρα από μία απλή πλατφόρμα που υπήρχαν βίντεο. Τίποτα άλλο. Κυρίως, κατά το ξεκίνημα του, εμπεριείχε βίντεο και αποσπάσματα του παρελθόντος, δίχως πρωτογενές υλικό. Κατά κύριο λόγο αντιμετωπιζόταν ως ένα ‘’αρχείο’’ παλαιοτέρων βίντεο. Ελάχιστοι, στην αρχή τουλάχιστον, δημιουργούσαν το δικό τους υλικό. Όταν γεννήθηκε η ιδέα, τότε επί της ουσίας, δημιουργήθηκε και ένα νέο επάγγελμα.

Άτομα με διαφορετικά χαρακτηριστικά, και με διαφορετικές γνώσεις, βρήκαν στο YouTube την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους, το ενδιαφέρον τους και το ταλέντο τους. Δημιουργώντας το δικό τους ‘’κανάλι’’, φτιάχνουν το δικό τους υλικό, πραγματοποιώντας με λίγα λόγια της δική τους ‘’εκπομπή’’.

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι πως στο YouTube χωράνε όλοι. Κωμικοί δημιουργούν ‘’online stand-up comedy’’, ή διάφορα άλλα σκετς, ενώ ακόμα και επιστήμονες θετικών σπουδών δημιουργούν ένα κανάλι στο οποίο επί παραδείγματι πραγματοποιούν πειράματα για το κοινό τους.

Με λίγα λόγια, το YouTube έδωσε στον καθένα τη δυνατότητα να φτιάξει το δικό του κανάλι, να το χειριστεί όπως θέλει, να του δώσει ότι όνομα θέλει, και συγχρόνως να αλληλεπιδρά με το κοινό μέσω των likes, των dislikes και των σχολίων.

Με αυτό τον τρόπο, γεννήθηκε το επάγγελμα του ‘’YouTuber’’, το οποίο ειδικά τα τελευταία χρόνια γνωρίζει μεγάλη δημοφιλία στην Ελλάδα, κυρίως για τα άτομα νέας γενιάς, τα οποία σαγηνεύονται από την ελευθερία κινήσεων που τους δίνει και τους προσφέρει.

Ψηφιακοί καθηγητές:

Εφαρμόζεται πλήρως στο εξωτερικό, αλλά στην Ελλάδα ακόμα δεν έχει δημιουργηθεί. Τι απαιτεί; Κάποιον που να έχει άψογες γνώσεις πληροφορικής, και συγχρόνως να ασκεί το επάγγελμα του καθηγητή με ειδικότητα ένα κλάδο.

Κατά τη περίπτωση αυτή, δεν μετακινείται από σπίτι σε σπίτι ώστε να πραγματοποιήσει τα απαραίτητα μαθήματα στα παιδιά που το ζητούν, αλλά για κάθε παιδί ξεχωριστά, ανάλογα με τις ανάγκες του, τις απαιτήσεις, τις μαθησιακές του δυσκολίες και τα κενά του, δημιουργεί ένα αυτόματο ψηφιακό άβαταρ καθηγητή, προσαρμοσμένο όπως είπαμε στις απαιτήσεις κάθε παιδιού ξεχωριστά.

Αποτελεί λοιπόν μία εξέλιξη του όρου ‘’διδασκαλία εξ αποστάσεως’’, μόνο που στη περίπτωση αυτή, η τεχνολογία μετατρέπει τον όρο αυτό, ακόμα πιο εξειδικευμένο, καθώς το άβαταρ που θα δημιουργηθεί, θα είναι κατασκευασμένο με τρόπο τέτοιο ώστε να σχετίζεται πλήρως με τον μαθητή.

Στο εξωτερικό εφαρμόζεται ήδη, με θετικότατα αποτελέσματα, καθώς τα παιδιά απλά και μόνο χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή τους, ξεκινούν να μαθαίνουν και να αλληλεπιδρούν. Παράλληλα, έχουν και ένα άγχος λιγότερο, καθώς επικοινωνώντας με ένα άβαταρ, φοβούνται λιγότερο τη πιθανότητα του λάθους, ή το ενδεχόμενο μίας ‘’ασόβαρης’’ απορίας.

Όπως έχει ήδη προκύψει από ειδικούς στο εξωτερικό, πέρα από τις τεχνικές γνώσεις, αλλά και ένα αντικείμενο μάθησης/διδασκαλίας, απαιτούνται και γνώσεις ψυχολογίας, καθώς το άβαταρ που θα δημιουργηθεί θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στη ψυχοσύνθεση του μαθητευόμενου.

Πηγή: tomorrownews.gr/

 

Exit mobile version