https://www.spoudase.gr/arthra/?p_asid=6&p_asp_data=Y3VycmVudF9wYWdlX2lkPTM3NTg0JnF0cmFuc2xhdGVfbGFuZz0wJmZpbHRlcnNfY2hhbmdlZD0xJmZpbHRlcnNfaW5pdGlhbD0wJmFzcF9nZW4lNUIlNUQ9ZXhhY3QmYXNwX2dlbiU1QiU1RD10aXRsZSZhc3BfZ2VuJTVCJTVEPWNvbnRlbnQmdGVybXNldCU1QmthdGVnb3JpZXNfYXJ0aHJvbl8lNUQlNUIlNUQ9NTQxMSZjdXN0b21zZXQlNUIlNUQ9YXJ0aHJh
Ενημέρωση

Έως και τρία χρόνια καθυστέρηση για την αναγνώριση πτυχίων από τον ΔΟΑΤΑΠ – Ερώτηση στη Βουλή

bookmark

 

Ερώτηση στη Βουλή για την κατάσταση που επικρατεί στον ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης) και στο ΑΤΕΕΝ (Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας), , όπου οι αιτούντες περιμένουν μέχρι και τρία χρόνια για να αναγνωρίσουν τους ακαδημαϊκούς τίτλους στην περίπτωση του ΔΟΑΤΑΠ και τα επαγγελματικά δικαιώματα σπουδαστών στην περίπτωση του ΑΤΕΕΝ, κατέθεσαν οι Βουλευτές του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου και Δημ. Μπιάγκης.

Οι Βουλευτές ρωτούν την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως εάν σκοπεύει να προχωρήσει σε πρόσληψη του απαραίτητου και απολύτως αναγκαίου εργατικού δυναμικού για τη στελέχωση του ΔΟΑΤΑΠ και ΑΤΕΕΝ, προκειμένου να περιοριστεί αρχικά και σε δεύτερο χρόνο να εξαλειφθεί η αναμονή ετών που πραγματικά υποβαθμίζει την προσπάθεια των σπουδαστών.

Το κείμενο της ερώτησης:

Ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης και το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας έχουν συσταθεί με κύριο σκοπό και στόχο να αναγνωρίσουν τους ακαδημαϊκούς τίτλους στην περίπτωση του ΔΟΑΤΑΠ και τα επαγγελματικά δικαιώματα σπουδαστών στην περίπτωση του ΑΤΕΕΝ.

Ωστόσο, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται μία αναμονή για την κατοχύρωση περίπου 3 τριών χρόνων με πρόσχημα και δικαιολογία την έλλειψη προσωπικού για την διεκπεραίωση της αναγνώρισης και την ολοκλήρωση του φακέλου των υποψηφίων.

Στους Οργανισμούς αυτούς υπάρχει μεγάλη προχειρότητα και δαιδαλώδη γραφειοκρατία, καθώς οι υπηρεσίες αυτές είναι υποστελεχωμένες, εν πλήρη αντιθέσει με τον καθημερινό υπέρογκο αριθμό των υποβληθεισών αιτήσεων. Μάλιστα, είναι ιδιαιτέρως αξιοσημείωτο πως εν έτη 2020 και εν καιρώ πανδημίας δεν έχει σχεδιαστεί ηλεκτρονική φόρμα υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων. Επιπροσθέτως, τα τηλεφωνικά κέντρα ενημέρωσης των υποψηφίων δεν απαντούν σχεδόν ποτέ ως προς την πορεία του φακέλου λόγω του μικρού αριθμού των εν ενεργεία υπαλλήλων, ενώ παράλληλα το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της πορείας των φακέλων δεν παρέχει σαφείς και ξεκάθαρες διευκρινήσεις προκειμένου να γνωρίζουν και οι ίδιοι υποψήφιοι σε ποια φάση βρίσκεται η πορεία της αίτησής τους, μένοντας για χρόνια στον «αέρα» και ευελπιστώντας στην «καλή τύχη» για την αναγνώριση των τυπικών τους προσόντων.

Επιπλέον, τόσο το ΔΟΑΤΑΠ όσο και το ΑΤΕΕΝ όφειλαν να λειτουργούν με μεγαλύτερη υπευθυνότητα και οργάνωση, καθώς αποτελούν τίτλους κατοχύρωσης που ενδυναμώνουν-ενισχύουν την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων. Εντούτοις, η τριετής αναμονή και όλη αυτή η χαοτική κατάσταση μόνο αποθαρρύνουν τους υποψηφίους, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανεργίας τους και στην υποβάθμιση των πραγματικών τους προσόντων, γιατί χωρίς την αναγνώριση των τίτλων τους και των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων οποιαδήποτε εργασία ενδεχομένως και αν βρούνε δεν θα είναι αντιπροσωπευτική των πραγματικών τυπικών τους προσόντων.

Με βάση τα παραπάνω,

Ερωτάται η Αρμόδια Υπουργός:

1. Εάν σκοπεύετε να προχωρήσετε σε καταγραφή και στη συνέχεια σε πρόσληψη του απαραίτητου και απολύτως αναγκαίου εργατικού δυναμικού για τη στελέχωση του ΔΟΑΤΑΠ και ΑΤΕΕΝ; Και αν ναι, πότε και με ποιο τρόπο;

2. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε προκειμένου να περιοριστεί αρχικά και σε δεύτερο χρόνο να εξαλειφθεί αυτή η αναμονή ετών που πραγματικά υποβαθμίζει την προσπάθεια των σπουδαστών;

3. Εάν μεταξύ των προθέσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι η αναβάθμιση της ποιότητας των παροχών και των υπηρεσιών των δύο αυτών Οργανισμών;

 

Share on Facebook Tweet Pin it Share on LinkedIn Send email