Του Σίμου Κοσμετάτου, Digital Marketing Trainer
Έχετε εδώ και καιρό στο μυαλό σας μια νέα επιχειρηματική ιδέα και πήρατε την απόφαση, παρά το δυσχερές οικονομικό κλίμα των τελευταίων ετών, να ιδρύσετε τη δική σας επιχείρηση. Πώς θα καταφέρετε να αναδείξετε τον επαγγελματισμό σας στον κλάδο του ενδιαφέροντός σας αλλά και στους καταναλωτές στους οποίους απευθύνεστε;
Μάθετε μερικές απλές πρακτικές που θα σας βοηθήσουν να θέσετε τις βάσεις για να ξεχωρίσετε ως επαγγελματίας και να διαγράψετε επιτυχημένη πορεία στη δουλειά σας.
Φερθείτε επαγγελματικά
Υιοθετήστε επαγγελματική συμπεριφορά σε κάθε συναναστροφή σας είτε με προμηθευτή, είτε με συνεργάτη, είτε με πελάτη. Όταν θέλετε να παρουσιάσετε νέες προτάσεις, για παράδειγμα, φροντίστε οι παρουσιάσεις σας να αποπνέουν αέρα επαγγελματισμού. Επενδύστε σε έναν ποιοτικό εκτυπωτή για να τυπώνετε τις παρουσιάσεις σας -στην αγορά θα βρείτε δεκάδες έγχρωμους εκτυπωτές σε προσιτό κόστος.
Άκρως επαγγελματική πρέπει να είναι και η συμπεριφορά σας απέναντι στους συνεργάτες σας. Αποφύγετε να εμπλέκεστε σε συζητήσεις που δεν αφορούν στο αντικείμενο της εργασίας σας και δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην έκφρασή σας. Ξεχάστε τη φοιτητική «αργκό» και φροντίστε το χιούμορ σας -όταν το φέρει η στιγμή- να είναι εύστοχο και ώριμο, χωρίς υπονοούμενα που μπορεί να θίξουν τους συνεργάτες σας ως άτομα.
Όταν υποδέχεστε τους πελάτες σας, προσέξτε πολύ τη συμπεριφορά σας, όπως και την εμφάνισή σας, να προσιδιάζουν στον επαγγελματισμό που επιδιώκετε να επιδείξετε. Όσον αφορά στον χώρο του γραφείου, προτού τον διακοσμήσετε προσπαθήστε να φανταστείτε τις αντιδράσεις των πελατών σας. Προτιμήστε ουδέτερους, πιο επαγγελματικούς χρωματισμούς στους τοίχους και αφήστε τα ζωηρά και έντονα χρώματα, όπως το κόκκινο, για το σπίτι σας.
Οργανωθείτε σε κάθε επίπεδο
Είστε ο επικεφαλής της επιχείρησής σας και οτιδήποτε συμβαίνει χρειάζεται να το γνωρίζετε, για να προσφέρετε επιλογές και λύσεις ανά πάσα στιγμή. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαδικτυακές επαγγελματικές εφαρμογές προκειμένου να δημιουργείτε το καθημερινό σας πρόγραμμα, να θέτετε προτεραιότητες, να αναθέτετε εργασίες σε συνεργάτες σας και να κλείνετε τα ραντεβού σας. Θα εξοικονομήσετε χρόνο και χρήμα.
Εξασφαλίστε ένα ηλεκτρονικό σύστημα συνεννόησης με τους στενούς σας συνεργάτες, ώστε να είστε ανά πάσα στιγμή ενημερωμένος για την πορεία της δουλειάς σας. Αποφύγετε να κανονίζετε συσκέψεις, παρά μόνο σε περιπτώσεις ανάληψης νέων καθηκόντων ή λήψης σημαντικής απόφασης, για να μην χάνετε χρόνο ούτε εσείς ούτε οι εργαζόμενοι σας.
Ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε μια παραγωγική επιχείρηση είναι να δίνετε σημασία στους υπάλληλους σας. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι έχουν την προσοχή σας, εργάζονται με περισσότερη όρεξη. Φροντίστε να επισημαίνετε τα λάθη που γίνονται χωρίς υστερίες και να επιβραβεύετε τους εργαζόμενούς σας ισότιμα και τακτικά.
Να είστε δημιουργικός
Η επιχειρηματικότητα είναι είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την δημιουργικότητα, την εφευρετικότητα και την καινοτομία. Όπως στην αρχή του επιχειρηματικού σας ταξιδιού συλλάβατε μια ιδέα και τη μετατρέψατε με επιτυχία σε προϊόν ή υπηρεσία, έτσι και τώρα είναι απαραίτητο να συνεχίσετε να «γεννάτε» νέες ιδέες. Οι φρέσκες, καινοτόμες προτάσεις σας θα προέλθουν από δημιουργική, πλάγια σκέψη και ποικίλες τεχνικές που θα την αναδείξουν, όπως το brain storming.
Στον ελεύθερό σας χρόνο είναι σημαντικό να ξεκουράζεστε ψυχικά και σωματικά, αλλά και να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις και τα νέα του κλάδου σας. Διαβάστε, κρατήστε σημειώσεις με τις σκέψεις σας, συναναστραφείτε με ανθρώπους που δεν έχουν σχέση με τη δουλειά σας, καταγράψτε τις διαφορετικές τάσεις. Μόνο έτσι θα είστε σε θέση να δημιουργήσετε νέα σχέδια και κατ’ επέκταση νέες προκλήσεις για την υλοποίησή τους και θα καταφέρετε να ξεχωρίσετε στον κλάδο της επαγγελματικής σας δραστηριότητας. Έχετε τα μάτια και τα αυτιά σας ανοιχτά, οι ιδέες είναι πολλές, οι ικανοί άνθρωποι για να τις μετατρέψουν σε χρήσιμα προϊόντα και υπηρεσίες λίγοι.
Του Σίμου Κοσμετάτου, Digital Marketing Trainer