Πώς “ζωντανεύουμε” ένα παιδικό βιβλίο»: Σεμινάριο εμψύχωσης και διασκευής λογοτεχνικού κειμένου για παιδιά

Σεμινάριο
  • Ενεργή
  • Μεταίχμιο

  • 9 μέρες

  • 180-για φοιτητές/ανέργους 160€
Πώς “ζωντανεύουμε” ένα παιδικό βιβλίο»

Αντικείμενο: Στόχος του σεμιναρίου είναι η επαφή με το παραμύθι και τις τεχνικές του και συγκεκριμένα με τη διαδικασία που χρειάζεται να προηγηθεί από τον ηθοποιό/παιδαγωγό/εμψυχωτή πριν από την αφήγηση ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας. Θα ασχοληθούμε με τεχνικές διασκευής κειμένου και μεταφοράς του σε θεατρική δράση. 
 
Αναλυτικά: Κατά τη διάρκεια των εννέα συναντήσεων οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα ασχοληθούν με θέματα όπως: 
• Βασικές αρχές εμψύχωσης (ο εμψυχωτής και η αλληλεπίδραση με την ομάδα παιδιών ή ενηλίκων, το θεατρικό παιχνίδι και οι βασικές αρχές εμψύχωσης ομάδας, δυναμική της ομάδας)
• Τεχνικές μυθοπλασίας (οι λέξεις ως μέσο για την ανακάλυψη ιστοριών, ο εμψυχωτής δημιουργός του μύθου, αυτοσχεδιασμοί, θεραπευτικά παραμύθια)
• Το βιβλίο ως αφορμή για δράση (η μεταμόρφωση του κειμένου και της εικόνας σε δρώμενο, σκηνές και αντικείμενα χρήσης, διασκευή)
• Παρουσιάσεις βιβλίων με ή χωρίς βιωματική συμμετοχή (δομή παρουσίασης, το παιδί ως μέρος της δράσης, πρακτικές εφαρμογές με αγαπημένα βιβλία) 
• Αυτοσχεδιαστικές δράσεις (πώς προκύπτουν και πώς οργανώνονται, τεχνικές αυτοσχεδιασμών), 
• Παρουσίαση παραμυθιών από τους συμμετέχοντες 
 
Για τη συμμετοχή στο σεμινάριο δεν απαιτείται προηγούμενη θεατρική εμπειρία. Το σεμινάριο απευθύνεται σε παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ηθοποιούς, εμψυχωτές θεατρικής αγωγής, φοιτητές ανάλογων σχολών και όλους όσοι ασχολούνται με ομάδες παιδιών και ενηλίκων.

ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017

Δήλωση συμμετοχής με αποστολή σύντομου βιογραφικού σημειώματος

• Διάρκεια: 22 ώρες – 9 συναντήσεις
• Μέρα και ώρες μαθημάτων: Τετάρτη, 16:15-18:45
• Κόστος: 180 € - Για φοιτητές και ανέργους: 160 €
• Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί δωρεάν το βιβλίο Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση, 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής της Μελίνας Χατζηγεωργίου και της Άβρας Αυδή.

Η Κατερίνα Ανωγιαννάκη είναι παιδαγωγός Προσχολικής Αγωγής, απόφοιτη του ΤΕΙ Αθηνών με ειδίκευση στην Παιδαγωγική Θεάτρου. Από το 1998 εργάζεται με ομάδες παιδιών και ενηλίκων ως εμψυχώτρια θεατρικής αγωγής, ενώ σχεδιάζει και πραγματοποιεί σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα Αισθητικής Αγωγής και Αγωγής Υγείας στην Αθήνα και στην επαρχία.  
Έχει συνεργαστεί με την ΕΡΤ ως βοηθός παραγωγής σε παιδικά προγράμματα, έχει διδάξει κουκλοθέατρο στα ΤΕΙ Αθήνας και έχει σχεδιάσει και οργανώσει εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά σε συνεργασία με διάφορους φορείς (Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΚΕΠΑ, εκδοτικούς οίκους κ.λπ.). 
Από το 2002 έως το 2012 έχει εργαστεί ως παιδαγωγός στο Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών, ως βοηθός σκηνοθέτη σε παιδικές θεατρικές παραστάσεις, ενώ το 2012 διασκεύασε και σκηνοθέτησε την παράσταση για παιδιά «Μια Κυριακή του Απρίλη», βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Άλκης Ζέη και το 2016 τη βρεφική παράσταση «Αυτό».
Από το 2011 έως το 2017 υπήρξε μια από τις ιδρύτριες του χώρου δημιουργικών δράσεων «Μικρές Ιστορίες» ως υπεύθυνη για την παιδαγωγική και καλλιτεχνική προσέγγιση των δράσεών του. 
Το 2017 ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα «Παιδοψυχολογία-Παιδοψυχιατρική» του Πανεπιστημίου Αιγαίου και ίδρυσε το Κέντρο Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας «Ροδάκινο» μαζί με τον ψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή Γιώργο Παραδείση με στόχο την έρευνα για την ανάπτυξη τεχνικών και μεθόδων που συνδυάζουν τις επιστήμες της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας (www.facebook.com/teamrodakino). 
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν τα εκπαιδευτικά της βιβλία: Ένα δέντρο για τις 4 εποχές του χρόνου, Σχέδια εργασίας για την προσχολική εκπαίδευση (2011), Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την τέχνη: Γλυπτική, ζωγραφική, φωτογραφία, Σχέδια εργασίας για την προσχολική εκπαίδευση (2012), καθώς και τα παιδικά βιβλία Ο Πρίγκιπας Μισός (2015) και Χωρίς παπούτσια (2017).

Προκηρύξεις Μεταπτυχιακών Σήμερα

Φιλοσοφία και Διοίκηση Μάνατζμεντ

Φιλοσοφία και Διοίκηση Μάνατζμεντ

Τμήμα:Οικονομικών Επιστημών, Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μεταπτυχιακό

Σχεδιασμός, Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού

Τμήμα:Γεωγραφίας, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Περιβάλλοντος
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Μεταπτυχιακό
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ιστορία και Τεκμηρίωση
Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Εφαρμοσμένη Οικονομική & Χρηματοοικονομική
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής

ΠΜΣ " Κοινωνική και Εκπαιδευτική Πολιτική"

Τμήμα:Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Διακυβέρνηση, Ανάπτυξη και Ασφάλεια στη Μεσόγειο
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Spoudase

Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού

Τμήμα:Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Οικονομικών Επιστημών
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Βιοεπιχειρείν

Βιοεπιχειρείν

Τμήμα:Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Προηγμένες Μέθοδοι Κατασκευής Προϊόντων από Ξύλο MSc

Προηγμένες Μέθοδοι Κατασκευής Προϊόντων από Ξύλο MSc

Τμήμα:Σχεδιασμού - Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου
ΤΕΙ Θεσσαλίας
Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία

Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία

Τμήμα:Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Εφαρμοσμένες Πολιτικές και Τεχνικές Προστασίας Περιβάλλοντος
ΑΕΙ Πειραιά Τ.Τ., Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Πληροφορική

Τμήμα:Μηχανικών Η_Υ και Πληροφορικής
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Πανεπιστήμιο Πελοππονήσου

Τοπική και Περιφερειακή ανάπτυξη και αυτοδιοίκηση

Τμήμα:Οικονομικών Επιστημών, Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Πολιτική Επιστήμη και Ιστορία

Τμήμα:Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας
Πάντειο Πανεπιστήμιο