Βιογραφιικό

Πως να κάνετε το ηλεκτρονικό σας βιογραφικό φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης

Μπορεί το βιογραφικό που σκοπεύετε να αναρτήσετε στο Διαδίκτυο να είναι πραγματικά δυνατό. Έχετε όμως σκεφτεί πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης και εάν το βιογραφικό σας θα φτάσει στα χέρια του κατάλληλου ενδιαφερόμενου;

Στη συνέχεια ακολουθούν μερικές καλές ιδέες για να κάνετε το βιογραφικό σας πιο ορατό.

Εάν αναζητάτε εργασία, οι διαδικτυακές μηχανές αποτελούν έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο για να κοινοποιήσετε το βιογραφικό σας σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό. Επειδή όμως, εκτός από το δικό σας, υπάρχει πλήθος βιογραφικών που αναρτώνται στις μηχανές αναζήτησης, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ξέρετε ποιες λέξεις κλειδιά να χρησιμοποιήσετε.

Ας υποθέσουμε ότι είστε μπάρμαν, σας αρέσει το επάγγελμά σας και ψάχνετε για δουλειά. Για να συντάξετε το βιογραφικό σας και να το αναρτήσετε στο Διαδίκτυο πρέπει πρώτα να ερευνήσετε ποιοι όροι χρησιμοποιούνται για την περιγραφή του επαγγέλματός σας, ώστε να τους χρησιμοποιήσετε.

Είναι φυσικό να σκεφτείτε ότι η λέξη «μπάρμαν» αρκεί για την περιγραφή, όμως το σχετικό λεξιλόγιο μπορεί να γίνει αρκετά τεχνικό με όρους όπως «επαγγελματίας στον κλάδο των ποτών».

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στη βρετανική εφημερίδα The Guardian, «Αν δεν πασπαλίσετε το βιογραφικό σας με κάποιες περιγραφές όπως "επαγγελματίας στον κλάδο των ποτών", είναι δυστυχώς καταδικασμένο να παραμείνει στα τάρταρα της βάσης δεδομένων, δίχως ποτέ να εμφανιστεί στα αποτελέσματα της συγκεκριμένης αναζήτησης».

Σκεφθείτε σαν μηχανή αναζήτησης και βάλτε τον εαυτό σας στη θέση αυτού που θα σας προσλάβει.

Είναι σημαντικό να θυμάστε είναι ότι εάν δεν χρησιμοποιήσετε τους όρους που χρησιμοποιεί ο υπεύθυνος της διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού στη μηχανή αναζήτησης, το βιογραφικό σας δεν θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα. Εάν, για παράδειγμα, θέλετε να αναφέρετε την εξοικείωσή σας με το λειτουργικό σύστημα Microsoft Office, πρέπει να απαριθμήσετε τα επιμέρους προγράμματα ξεχωριστά, π.χ. Excel, PowerPoint κ.λπ. Διαφορετικά, κάποιος που αναζητά τα προγράμματα αυτά βάσει του ονόματός τους είναι πιθανό να μην σας εντοπίσει.

Πώς μπορείτε λοιπόν να βρείτε τις καταλληλότερες λέξεις-κλειδιά;

Ξεκινήστε μελετώντας περιγραφές της θέσης εργασίας για την οποία ενδιαφέρεστε. Δεν χρειάζεται να περιοριστείτε στη συγκεκριμένη θέση που σας ενδιαφέρει. Το ζητούμενο είναι να εξοικειωθείτε με το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται γενικότερα στις αγγελίες.

Μόλις συμβεί αυτό, αρχίστε να σκέφτεστε σαν τον άνθρωπο που ενδιαφέρεται να σας προσλάβει. Ο λόγος που χρησιμοποιεί συγκεκριμένους όρους κατά την αναζήτηση είναι για να βεβαιωθεί ότι από το πλήθος των αναρτημένων βιογραφικών θα εμφανιστούν μόνο εκείνα για τα οποία ενδιαφέρεται.

Κατά την αναζήτηση επιλέγονται όροι που καλύπτουν «... τον κλάδο, εναλλακτικές ονομασίες της θέσης εργασίας, βασικές δεξιότητες, εξειδικευμένα προγράμματα λογισμικού ή τα τεχνικά, επαγγελματικά ή ακαδημαϊκά προσόντα που αποτελούν προαπαιτούμενα για την πρόσληψη» όπως μας πληροφορεί η Rowena Simpson, διευθύντρια επιχειρηματικής ανάπτυξης και συντάκτης του άρθρου στην εφημερίδα The Guardian.

Το ζητούμενο είναι να περιγράψετε τις δεξιότητές σας με ακρίβεια και να χρησιμοποιήσετε ένα ευρύ φάσμα λέξεων οι οποίες θα καταστήσουν το βιογραφικό σας ορατό όποιοι και αν είναι οι όροι αναζήτησης.

Στη συνέχεια, μπορείτε να αναρτήσετε το βιογραφικό σας στην πύλη EURES, όπου χιλιάδες εγγεγραμμένοι εργοδότες ανά την Ευρώπη αναζητούν υποψηφίους. Οι εργοδότες που κρίνουν ότι το βιογραφικό σας ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους μπορούν να επικοινωνήσουν γρήγορα και εύκολα μαζί σας μέσω της πύλης EURES.