https://www.spoudase.gr/arthra/?p_asid=6&p_asp_data=Y3VycmVudF9wYWdlX2lkPTM3NTg0JnF0cmFuc2xhdGVfbGFuZz0wJmZpbHRlcnNfY2hhbmdlZD0xJmZpbHRlcnNfaW5pdGlhbD0wJmFzcF9nZW4lNUIlNUQ9ZXhhY3QmYXNwX2dlbiU1QiU1RD10aXRsZSZhc3BfZ2VuJTVCJTVEPWNvbnRlbnQmdGVybXNldCU1QmthdGVnb3JpZXNfYXJ0aHJvbl8lNUQlNUIlNUQ9NTQwOSZjdXN0b21zZXQlNUIlNUQ9YXJ0aHJh
Συμβουλές

Παρουσίαση στη δουλειά; Λάμψε ακολουθώντας αυτά τα tips

bookmark

 

Δείτε αναλυτικά τις συμβουλές παρακάτω

Όσοι κάνουν παρουσιάσεις σε συνεντεύξεις τύπου ή παρουσιάζουν πωλήσεις ή για το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή ακόμη και μία TED ομιλία ξέρουν πώς να εντυπωσιάζουν το κοινό. Είναι εξαιρετικοί στο να μετατρέπουν μία βαρετή παρουσίαση σε κάτι για το οποίο οι υπόλοιποι θα μιλούν μετά στο διάδρομο ή ακόμη και κατά τη διάρκεια της επιστροφής τους στο γραφείο. Το INC παρουσιάζει σε ένα άρθρο του συμβουλές από μάστερ του είδους που θα σας βοηθήσουν να κερδίσετε τη μάχη της παρουσίασης.

1. Πείτε μια ιστορία.

“Αντί να κάνετε το κοινό σας να βαρεθεί μέχρι θανάτου, αναπτύξτε μια πραγματική σύνδεση μαζί σου. Πώς; Σε όλη την παρουσίασή σας, πείτε ιστορίες που προσθέτουν νόημα και βάθος στο μήνυμά σας. Η διήγηση προσωπικών ιστοριών θα σας κάνει πιο συμπαθητικούς, αξιόπιστους και ενδιαφέροντες. Tα γεγονότα και τα στατιστικά στοιχεία υποκινούν συνήθως μόνο δύο περιοχές του ανθρώπινου εγκεφάλου, ενώ  οι ιστορίες μπορούν να ενεργοποιήσουν μέχρι επτά και να προκαλέσουν συναισθηματικές αποκρίσεις στους ακροατές. Οι παρουσιάσεις που εμπλέκουν τόσο το νου όσο και το μυαλό συνήθως είναι πιο εύκολο να τις θυμόμαστε και έχουν μεγαλύτερη επιρροή πάνω μας, άρα είναι και πιο επιτυχημένες. “

– Lessie Belknap, Διευθυντής Marketing, Ethos3

2. Να χρησιμοποιείτε διαφορετικά templates.

“Εάν μοιάζουν με αποθέματα, τότε μάλλον αυτό είναι. Η αλλαγή ενός υπάρχοντος προτύπου δεν χρειάζεται και πάρα πολύ χρόνο για να γίνει και επίσης δείχνει ότι ο παρουσιαστής ξέρει πώς να οπτικοποιήσει την ιδέα και την αφήγησή του. Μη φοβάστε να αλλάξετε τα χρώματα, προσθέστε λογότυπα, αλλάξτε τα στοιχείαπου έχετε για μια εντελώς μοναδική εμφάνιση που θα σας πάρει λίγα μόνο λεπτά εργασίας. Η επιλογή γραμματοσειράς είναι πολύ σημαντική. Αντιπροσωπεύει την ιδέα μέσα από τις λέξεις. Θα πρέπει να συνάδει απόλυτα με το ύφος.”

– Ryan Mack, Πρόεδρος της Carrot Creative, a VICE Company

3. Χρησιμοποιήστε ένα storyboard.

“Ο πιο παραδοσιακός (και ανόητος) τρόπος να δημιουργήσετε μία παρουσίαση είναι να ανοίξετε το PowerPoint και να προσπαθήσετε να κάνετε μαγικά. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα λάθη στη ροή, τη λογική και τη συνολική συνοχή, καθώς θα προσπαθείτε να γράψετε και να σχεδιάσετε ταυτόχρονα. Κλέψτε την τακτική ενός συγγραφέα και δημιουργήστε ένα πλαίσιο μόνο για κείμενο πριν ξεκινήσετε το πλήρες σχέδιο. Είναι ακριβώς όπως το περίγραμμα που δημιουργούμε για εκθέσεις βιβλίων, όπου όλα τα δευτερεύοντα σημεία υποστηρίζουν τα βασικά σημεία και η εισαγωγή και ο επίλογος δένουν όλα μαζί. Κάντε περίληψη του σκοπού σας και τρία μικρότερα bullets που θα τη στηρίζουν. Και φυσικά, μην ξεκινήσετε να σχεδιάζετε την εργασία σας χωρίς να βεβαιωθείτε ότι το περίγραμμα είναι καλό. Το αποτέλεσμα? Δεν θα υπάρχουν πια χαμένα στοιχεία ή περιττά slides”

– Sunday Avery, content writer στο Ethos3

4. Σκεφτείτε τους εσωστρεφείς και τους εξωστρεφείς ανθρώπους στο κοινό.

“Μία από τις καλύτερες συμβουλές μου ήρθε από έναν μέντορα πριν από χρόνια και μου είπε ότι όλα τα ακροατήρια αποτελούνται γενικά από μια ισορροπία 50/50 εσωστρεφών και εξωστρεφών ανθρώπων. Έχω δοκιμάσει τη θεωρία του σε ακροατήρια από τότε και μπορώ να σας διαβεβαιώσω για την εγκυρότητά της. Το μάθημα: Ποτέ μην πηγαίνετε την παρουσίασή σας προς μία κατεύθυνση. Για παράδειγμα, αν η παρουσίασή σας κυριαρχείται από εργαστήρια και δραστηριότητες, οι εξωστρεφείς του κοινού θα σας αγαπήσουν και οι εσωστρεφείς θα σας περιφρονούν. Αντίθετα, αν κάνετε διάλεξη ολόκληρο το χρόνο, οι εσωστρεφείς θα αισθάνονται άνετα και οι εξωστρεφείς θα βαρεθούν. Οι παρουσιαστές πρέπει να κάνουν έξτρα προσπάθεια να ισορροπήσουν το μήνυμα και τις δραστηριότητές τους. Όπως τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, η μετριοπάθεια είναι το κλειδί.”

– Scott Schwertly, Διευθύνων Σύμβουλος του Ethos34

5. Διατηρήστε τρία σημεία.

“Ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί ως εξής: Ένα, δύο, τρία … Ξεχνώ. Κανένας δεν θα θυμάται το δέκατο σημείο, αλλά οι περισσότεροι ομιλητές σήμερα αισθάνονται ότι είναι απαραίτητο να παρουσιάσουν όλα όσα γνωρίζουν για ένα συγκεκριμένο θέμα. Η θλιβερή πραγματικότητα είναι ότι ζούμε σε έναν κόσμο όπου δίνουμε μικρή προσοχή. Οι ομιλητές/παρουσιαστές είτε κερδίζουν καρδιές με το να είναι συνοπτικοί ή παραμελούν αυτή την ευθύνη και ξεχνιούνται για πάντα. Έτσι, η σκηνή δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να εκθέσετε το βάθος γνώσης σας μέσω 17 διαφορετικών κατευθύνσεων. Κανείς δεν θα τα θυμάται ούτε εσείς. “

– Scott Schwertly, CEO του Ethos3

career.gr

Share on Facebook Tweet Pin it Share on LinkedIn Send email