Προκήρυξη
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ)
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης»
από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής) ανακοινώνει την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το εξ αποστάσεως κοινό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης» με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου θα επικοινωνήσει μαζί σας!
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε εδώ: 211- 2341253
Σκοπός Προγράμματος
Ο σκοπός του προγράμματος είναι η απόκτηση γνώσεων στον τομέα της εξειδίκευσης του ΠΜΣ μέσω της: (α) παρακολούθησης σχετικών μαθημάτων και (β) μελέτης σχετικής βιβλιογραφίας και (γ) της δυνατότητας σχεδιασμού εκπαιδευτικών παρεμβάσεων. Επιπλέον, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, και (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, το ΠΜΣ αποσκοπεί στην παροχή μεταπτυχιακών σπουδών υψηλού επιπέδου και, κατά συνέπεια, στην παροχή των κατάλληλων εκείνων εφοδίων που θα δώσουν στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τη δυνατότητα αφενός μεν να ακολουθήσουν επιστημονική σταδιοδρομία στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (αρχικής και συνεχιζόμενης) συνεχίζοντας τις σπουδές τους σε διδακτορικό επίπεδο με ερευνητικές/ακαδημαϊκές προοπτικές, αφετέρου δε να ασχοληθούν επαγγελματικά με το χώρο αυτό ανταποκρινόμενοι στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες παροχής εξειδικευμένων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στο πλαίσιο των αντίστοιχων εκπαιδευτικών δομών και προγραμμάτων.
Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα
Στο ΠΜΣ γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι όλων των Τμημάτων Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της ημεδαπής καθώς επίσης και ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν και να πιστοποιηθούν ή εργάζονται ήδη ως Εκπαιδευτές Ενηλίκων ή/και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης σε μια σειρά φορείς όπως ενδεικτικά είναι οι ακόλουθοι:
- Φορείς αρχικής και συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ, Τμήματα ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού και εκπαίδευσης επιχειρήσεων, Σχολές Μαθητείας Παραγωγικών Υπουργείων, κ.λπ.).
- Φορείς που παρέχουν προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης σε ενήλικες ή ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ΚΔΒΜ-Κέντρα δια βίου Μάθησης στους δήμους ή ιδιωτικά, ΚΕΕ-Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ΜΚΟ-Μη Κυβερνητικοί Οργανισμοί, κ.λπ.).
- Φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης που συνδυάζουν την εκπαίδευση και τον πολιτισμό (Μουσεία, Πινακοθήκες, Πολιτιστικά Ιδρύματα, Βιβλιοθήκες, κ.λπ)
Επίσης το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε δομές αρχικής τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης όπως είναι τα ΕΠΑΛ και οι ΕΠΑΣ, ή σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν στις αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων διευρύνοντας το πεδίο των γνώσεών τους αλλά και των πιθανών επαγγελματικών τους ενασχολήσεων (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Δημόσια ΙΕΚ, Πρόγραμμα 18ΑΝΩ, κ.λπ.).
Χορηγούμενος Τίτλος
Οι φοιτητές με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους θα αποκτούν επίσημο μεταπτυχιακό τίτλο από τα δύο συνεργαζόμενα πανεπιστήμια. Ο χορηγούμενος τίτλος θα είναι στην ελληνική γλώσσα και θα αναφέρεται ως Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) στην «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».
Διάρκεια Σπουδών και διάρθρωση του προγράμματος
Η χρονική διάρκεια για την απονομή του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης ορίζεται σε τρία (3) εξάμηνα. Παρέχεται η δυνατότητα παράτασης έως τέσσερα ακόμα εξάμηνα σε περίπτωση φοιτητών μη πλήρους φοίτησης. Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Master) είναι υποχρεωτική η επιτυχής συμπλήρωση 90 ECTS, η παρακολούθηση δηλαδή 9 εξαμηνιαίων μαθημάτων ή 7 εξαμηνιαίων μαθημάτων και Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας. Η διάρθρωση του προγράμματος σπουδών αναφέρεται στο ΦΕΚ ίδρυσής του μπορεί δε να μεταβάλλεται με απόφαση των οικείων ακαδημαϊκών οργάνων των δυο συνεργαζόμενων ιδρυμάτων.
Το πρόγραμμα παρέχεται πλήρως με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας η οποία επιτρέπει τόσο τη σύγχρονη όσο και την ασύγχρονη επαφή διδασκόντων φοιτητών. Η διδασκαλία των μαθημάτων θα γίνεται με τη μεθοδολογία της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η γλώσσα διδασκαλίας του προγράμματος είναι η ελληνική.
Κόστος Προγράμματος
Τα δίδακτρα ανέρχονται στα €5850 και το τέλος αίτησης στα €55.Το ύψος των μηνιαίων δόσεων είναι αναλόγως του αριθμού μαθημάτων (αριθμό ECTS) που επιλέγει ο φοιτητής.
Παράλληλα το Συντονιστικό Όργανο μπορεί να επεξεργαστεί και σχέδιο απαλλαγών από τα δίδακτρα για μικρό αριθμό μεταπτυχιακών φοιτητών με κοινωνικά, οικονομικά και ακαδημαϊκά κριτήρια.
Απαραίτητα δικαιολογητικά και κριτήρια εισδοχής
Ο αριθμός των θέσεων είναι έως 250. Σε περίπτωση υπερβάλλουσας ζήτησης από τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων η Συντονιστική Επιτροπή του Προγράμματος θα εκτιμήσει τη συγκρότηση του κάθε υποψηφίου με βάση τα κάτωθι:
- Βαθμός πτυχίου
- Επαρκής γνώση επιπέδου Αγγλικής
- Βιογραφικό Σημείωμα
- Άλλοι τίτλοι σπουδών (π.χ. Γλωσσομάθειας, Μεταπτυχιακό)
Συγκεκριμένα, τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την εισδοχή είναι:
- Αίτηση Εισδοχής
- Βιογραφικό Σημείωμα
- Αντίγραφο πτυχίου ή αντίγραφο πιστοποιητικού ισοτιμίας του αρμόδιου οργάνου, κατά τις κείμενες διατάξεις, για όσους προέρχονται από σχολές εξωτερικού
- Πιστοποιητικό σπουδών (αντίγραφο αναλυτικής βαθμολογίας) με αναλυτική βαθμολογία των προπτυχιακών μαθημάτων, στο οποίο αναγράφεται και ο βαθμός του πτυχίου
- Τα ονόματα και τα στοιχεία επικοινωνίας δύο (2) ακαδημαϊκών καθηγητών για συστάσεις του/της υποψηφίου (δεν απαιτούνται συστατικές επιστολές, μόνο τα ονόματα και τα στοιχεία επικοινωνίας των συνιστώντων)
Σε περιπτώσεις υποψηφίων που εργάζονται ή έχουν εργαστεί κατά το παρελθόν, μπορεί η μία συστατική επιστολή να προέρχεται από ακαδημαϊκό καθηγητή και η δεύτερη από τον εργοδότη του υποψηφίου.
Πρόγραμμα Σπουδών
Εξάμηνο 1 |
ECTS |
EDEE-100DL Εκπαίδευση Ενηλίκων |
10 |
EDEE-101DL Θεωρία και Μεθοδολογία της Διδασκαλίας |
10 |
EDEE-102DL Εκπαιδευτική Έρευνα |
10 |
ECTS Εξαμήνου |
30 |
Εξάμηνο 2 |
ECTS |
EDEE-103DL Σχεδιασμός Διαδικτυακής Μάθησης |
10 |
EDEE-104DL Εκπαίδευση και Κοινωνία: Βασικές προσεγγίσεις και σύγχρονα θέματα |
10 |
Επιλέγεται μία κατεύθυνση και από την αντίστοιχη κατεύθυνση ένα μάθημα |
|
Κατεύθυνση Α Εκπαίδευση Εκπαιδευτών: Αρχική και Συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση |
|
EDEE-105L Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση |
10 |
EDEE-106DL Αρχές και Μοντέλα Επιμόρφωσης και Ανάπτυξης Προσωπικού |
10 |
EDEE-107DL Ευρωπαϊκές πολιτικές για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση |
10 |
EDEE-108DL Συμβουλευτική Ομάδας |
10 |
EDEE-109DL Βασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων |
10 |
EDEE-110DL Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση |
10 |
Κατεύθυνση Β Εκπαίδευση Εκπαιδευτών: Μη τυπική και Άτυπη εκπαίδευση |
|
EDEE-111DL Εκπαίδευση και Μετανάστες |
10 |
EDEE-112DL Παιδαγωγική της Συμπερίληψης |
10 |
EDEE-113DL Σχεδιασμός Προγραμμάτων Προαγωγής Υγείας |
10 |
EDEE-108DL Συμβουλευτική Ομάδας |
10 |
EDEE-109DL Βασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων |
10 |
EDEE-110DL Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση |
10 |
ECTS Εξαμήνου |
30 |
Εξάμηνο 3 |
ECTS |
Επιλέγονται τρία μαθήματα από την ίδια κατεύθυνση που επιλέχθηκε στο προηγούμενο εξάμηνο ή ένα μάθημα από την ίδια κατεύθυνση που επιλέχθηκε στο προηγούμενο εξάμηνο και είτε Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία είτε Πρακτική Άσκηση. Δεν μπορεί να επιλεγεί ξανά ίδιο μάθημα με προηγούμενο εξάμηνο. |
|
Κατεύθυνση Α Εκπαίδευση Εκπαιδευτών: Αρχική και Συνεχιζόμενη Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση |
|
ΕDΕΕ-105L Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση |
10 |
ΕDΕΕ-106DL Αρχές και Μοντέλα Επιμόρφωσης και Ανάπτυξης Προσωπικού |
10 |
ΕDΕΕ-107DL Ευρωπαικές πολιτικές για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση |
|
EDEE-108DL Συμβουλευτική Ομάδας |
10 |
EDEE-109DL Bασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων |
10 |
ΕDΕΕ-110DL Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση |
10 |
Κατεύθυνση Β Εκπαίδευση Εκπαιδευτών: Μη τυπική και Άτυπη εκπαίδευση |
|
EDEE-111DL Εκπαίδευση και Μετανάστες |
10 |
ΕΟΕΕ-112DLΠαιδαγωγική της Συμπερίληψης |
|
EDEE-113DL Σχεδιασμός Προγραμμάτων Προαγωγής Υγείας |
10 |
EDEE-108DL Συμβουλευτική Ομάδας |
|
10 |
EDEE-109DL Bασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης |
και Αξιολόγησης Προγραμμάτων |
10 |
ΕDΕΕ-110DL Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευσ |
η |
10 |
Διπλωματική Εργασία ή Πρακτική Άσκηση |
|
|
ΕDEE-114DL Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία |
|
20 |
EDEE-115DL Πρακτική Ασκηση |
|
20 |
ECTS Εξαμήνου |
|
30 |